de verhuizing

Gedwongen ontruiming clubonderkomen per 1 januari 2017, Historische Vereniging Oosthuizen verhuisd.

Verhuizing van de HVO

Het zal u niet zijn ontgaan dat wij gedwongen werden te verhuizen. Op 31 december 2016 moest ons voormalige clubgebouw, de bovenverdieping Raadhuisstraat 1 A, leeg opgeleverd worden omdat eigenaar Rabobank het had verkocht aan een projectontwikkelaar.
Na lang zoeken vond het bestuur een nieuw onderkomen, de bovenverdieping van het pand van Autorijschool Vlaar op het bedrijventerrein Ambachtsweg 15 te Oosthuizen.
Na de nodige voorbereidingen was de verhuisdatum geprikt op 28 december, een grote operatie om al het materiaal en meubilair dat in 20 jaar verzameld was over te brengen. Ruim 150 verhuisdozen stonden al klaar!

Groot materieel was ingezet: Aannemer Rob Hazenberg hees met zijn “verrijker” de goederen vanaf de eerste verdieping af, waar alles op grote aanhangers werd geladen.
Denny Kochheim met zijn eigen aanhanger en Gerrit Kuijper met zijn maat Arian Ossebaar zijn zeker 30 keer heen en weer gereden. Gerrit had een aanhanger van aannemer (René) Kok Hoorn kunnen lenen.
Bij het nieuwe onderkomen stond Alex Brouwer klaar met een heftruck van Jan-Piet Nuyens Metaalbewerking klaar om alles weer naar boven te liften.

Er waren maar liefst 21 (!) mensen aan het werk; (bestuurs-)leden en vrijwilligers hebben een groot deel van de dag lopen sjouwen.
Buiten de hierboven genoemde namen zijn wij veel dank verschuldigd aan de volgende helpers, in willekeurige volgorde:

Piet Visser, Gerard Vlaar, Klaas Jantjes, Jan van der Ley, Hans Schotanus, Henny Frikkee, Kees Petiet, Teun Vos en Pim Dalemans.

Met z’n allen konden we in ruim vijf uur tijd de hele inboedel overbrengen, waar al meteen begonnen werd met het inrichten van de nieuwe werkruimte.
Namens het bestuur van de Historische Vereniging Oosthuizen danken wij alle “supporters” voor het vele werk wat op deze dag is verzet en niet te vergeten de ondernemers die het materieel hiervoor belangeloos hadden geleverd om deze operatie in zo’n korte tijd te doen slagen. Het was gewoon TOP!